luni, 3 decembrie 2012

Filme despre sfârşitul lumii

Sunt voci care spun că pasul decisiv pentru introducerea conceptului „apocalipsa în 2012” în conştiinţa publică a fost o conferinţă organizată în august 1987 de Jose Arguelles în cadrul unui festival New Age. Nu ştiu care-i adevărul însă de-a lungul timpului au fost mai multe momente în care s-a crezut că va veni sfârşitul lumii: 1999, 2000, 2009 şi 2012.

Oamenii s-au poziţionat diferit faţă de acest subiect. Unii au crezut aşa zisele „profeţii”, alţii nu. Au fost, şi există în continuare, oameni care au avut interes să alimenteze aceste temeri. Nu s-au limitat doar la anul 2012 pentru că aşteptarea era prea mare şi au încercat să inventeze şi alte „sfârşituri ale lumii”. Unele încercări au dat rezultat, altele nu.

Printre cei care încearcă să profite de credulitatea oamenilor sunt şi producătorii de film. Despre sfârşitul lumii au fost făcute numeroase filme. Astăzi mi-am propus să fac o listă cu cele mai reuşite, fără a face o evaluare, din punct de vedere calitativ, asupra lor.

Top 3

1.      2012” (2009) – notă IMDb  5,8



       „Independence Day” (1996) - notă IMDb  6,8


 

3. 
     The Day After Tomorrow” (2004) - notă IMDb  6,3


Altele:
Ø  Filme în care şfârşitul lumii ar veni ca urmare a ciocnirii Pamântului cu un corp străin venit din spaţiu:

·         Armageddon” (1998)  - notă IMDb  6,4
·         Deep Impact” (1998) - notă IMDb  6,0


·         Melancholia” (2011) - notă IMDb  7,2



Ø  Filme în care şfârşitul lumii ar veni ca urmare a infectării populaţiei cu un virus:

·         28 Days Later” (2002) - notă IMDb  7,6
·         Dawn Of The Dead” (2004) - notă IMDb  7,4


·         Land Of The Dead: A Day with the Living Dead” (2005) - notă IMDb  6,3
·         I Am A Legend” (2007) - notă IMDb  7,1
·         Resident Evil” – toată seria
·         Twelve Monkeys” (1995) - notă IMDb  8,1

Ø  Filme în care sfârşitul lumii ar veni ca urmare a unei invazii extraterestre:

·         Battle: Los angeles” (2011) - notă IMDb  5,8
·         War of the Worlds” (2005) - notă IMDb  6,5

Ø  Filme în care sfârşitul lumii ar veni din cauza activităţii Soarelului:

·         Knowing” (2009) - notă IMDb  6,2


·         Sunshine” (2007) - notă IMDb  7,3

Ø  Filme în care sfârşitul lumii ar veni din cauza altor motive decât cele enumerate mai sus:

·         Children Of Men” (2006) - notă IMDb  8,0

·         The Day The Earth Stood Still” (2008) - notă IMDb  5,5
·         The Road” (2009) - notă IMDb  7,3

De-a lungul timpului, am văzut mai multe filme despre sfârşitul lumii însă doar acestea mi s-au părut mai reuşite. Nu am vrut să le notez şi am preferat să vă fac cunoscute notele acordate de IMDb, chiar dacă nu sunt de acord cu ele. Sunt de acord că nu sunt mai mult de trei-patru filme care ar merita peste nota 8, însă consider că nici unul nu este sub 6, iar sub 7 sunt foarte puţine.

Dacă mai ştiţi şi alte filme, vă rog să lasaţi un comentariu mai jos. Dacă vreţi să aflaţi ce părere am faţă de un film dintre cele de mai sus, la fel, lăsaţi un comentariu mai jos.

4 comentarii:

  1. cu atat de multe filme despre sfarsitul lumii e greu sa mai faci ceva original si totusi cam toate urmeaza acelasi tipar. chiar daca vine un meteorit, invazii extratereste, virusi, etc., reteta este la majoritatea aceeasi. de aceea aplaud filme precum Melancholia, Twelve Monkeys, Children Of Men, care au incercat sa „gandeasca” mai mult, sa vina cu ceva original si mai ales cu ceva memorabil.
    bun articolul si foarte potrivit pentru perioada asta in care peste tot suntem „acostati” de asa zisul sfarsit al lumii :))

    RăspundețiȘtergere
  2. singurul la care nu m-am gandit cand am facut lista mea e Battle Los Angeles. Pur si simplu am uitat de el.Frumos ca le-ai pus pe categorii

    RăspundețiȘtergere
  3. Am mai uitat şi eu câteva filme, de exemplu "The Book of Eli"

    RăspundețiȘtergere